מספר המסתננים באילת ירד בחצי

    יוסי אשר No Comments on מספר המסתננים באילת ירד בחצי
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע אכיפה מוגברת של רשות האוכלוסין וההגירה כנגד תופעת ההסתננות, ירד מספר המסתננים באילת מ – 6,000 ל – 3,100. כך דיווח מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה – אמנון בן עמי, בפגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי. על פי הנתונים חלקם הגדול יצאו מרצון למדינת מוצאם.

    מנכ"ל הרשות עדכן, כי נפתחה השבוע שלוחה קבועה של רשות האוכלוסין וההגירה באילת שמטרתה לסייע למסתננים בלתי חוקיים לצאת מרצון לארצות מוצאם ולבצע מבצעי אכיפה על מעסיקי מסתננים. בפגישתם דיווח, כי נכון להיום למעלה מ- 60 מסתננים ששוהים באילת כבר הגישו בקשה לצאת מרצון. במסגרת הפעילות לסיוע ליציאה מרצון של מסתננים לארצות מוצאם, הם מקבלים כרטיס טיסה ומענק כספי על סך 3,500$, מענק אשר הוגדל בעקבות הנחייתו של שר הפנים גדעון סער.

    ברשות האוכלוסין וההגירה מציינים, כי בשנת 2013 יצאו מרצון 2,612 מסתננים בלתי חוקיים כאשר בחודש נובמבר 2013 יצאו 63 מסתננים בלבד ובחודש דצמבר יצאו 325 מסתננים בלבד זאת לעומת חודש ינואר 2014, אז יצאו מרצון 765 מסתננים. בכנס שהתקיים בשבוע שעבר העריך שר הפנים גדעון סער, כי במהלך חודש פברואר תמשך מגמת העלייה של יציאת מסתננים בלתי חוקיים מרצון. שר הפנים צפוי השבוע לבקר בעיר אילת ולדון עם ראש העירייה בדרכים לטיפול במסתננים הבלתי חוקיים בעיר.

    על אף הירידה הדרמטית במספר המסתננים הבלתי חוקיים באילת ממשיכה רשות האוכלוסין וההגירה לפעול לצמצום מרבי של מספר המסתננים השוהים בעיר. במסגרת פעולות הממשלה לטיפול בתופעת ההסתננות לישראל, אותן מוביל שר הפנים גדעון סער, מופעל מרכז שהייה פתוח למסתננים.

    במהלך החודש האחרון זומנו למעלה מ- 480 מסתננים אשר שהו באילת למרכז שהייה הפתוח "חולות". פעולות האכיפה המוגברות בעיר אילת נמשכות ובשבוע שחלף בוצעו כ- 60 ביקורות בבתי מלון ובתי עסק בעיר וניתנו דו"חות למעסיקים אשר העסיקו מסתננים באופן לא חוקי. פעולות האכיפה על מעסיקי מסתננים אשר זומנו למרכז השהייה הפתוח משותפת ליחידת האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה, משטרת המרחב וגורמי הפיקוח והאכיפה בעירייה.

    מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה חיזק שוב את ידו של ראש העירייה ואמר שמאילת יצאה הזעקה שהעלתה את העניין לסדר היום הציבורי והובילה לקבלת החלטות משמעותיות של ממשלת ישראל, ביניהן: בניית הגדר, הפעלת חוק למניעת ההסתננות, בנייה והפעלה של מרכז שהייה פתוח, אכיפה על מעסיקים, סיוע יציאה מרצון של מסתננים לארצות מוצאת ונקיטת צעדים אופרטיביים במישור המדיני שיאפשרו להרחיק את המסתננים אל מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל בניסיון למצוא מדינה שלישית שתקלוט אליה את המסתננים.

    ראש העירייה ברך על הפעילות של רשות האוכלוסין וההגירה תוך שציין, כי יש להמשיך ולפעול בכל דרך לצמצם את מספר המסתננים הבלתי חוקיים השוהים באילת. יחד עם זאת העלה שוב ראש העירייה את דאגתו ממצוקת המחסור בעובדים בענף המלונאות וביקש את תמיכה של רשות האוכלוסין וההגירה לסייע במציאת חלופות למצוקת כוח האדם בבתי המלון באילת. כמו כן הודיע ראש העירייה, כי כבר פנה בעניין למנכ"ל משרד ראש הממשלה, על מנת שירכז את כל המשרדים הרלוונטיים לדיון סביב הנושא ומציאת מענים מתאימים.



    0 תגובות